Startuj z wyszukiwarką AGGnet | Sobota Kwiecień 20/2024   |   Imieniny: Agnieszki, Amalii, Czecha |
 

W sprawach dostępu do Internetu w Lidzbarku i okolicach, instalacji, awarii, proszę się kontaktować od poniedziałku do piątku 9:00 - 17:00
pod nr tel. 23 696 13 95, w innych godzinach proszę o kontakt wyłącznie e-mail bok@agg.net.pl

 
Internet Dom i Mała Firma
Internet dla Firm
Internet Mobilny LTE
Hosting
Mapa zasięgu
Kontakt

 
Konfiguracja PPPoE
Panel Klienta
Wyszukiwarka
Zgłoś usterkę
Speed Test
Regulamin
RODO


statystyka

  Untitled Document
Pomoc

Postępowanie w przypadku awarii.

Sprawdź czy odpowiednio skonfigurowałeś protokół TCP/IP
Jak skonfigurować protokół TCP/IP znajdziesz na jednej ze stron naszej pomocy:
Windows 95/98/ME, Windows 2000/XP/Vista.

Sprawdź czy jesteś podłączony z właściwym nadajnikiem (Access Point)
Jeżeli w twoim komputerze zainstalowano kartę radiową Ralink, na pasku zadań, obok zegara, widoczna jest ikonka w postaci litery R. Jeżeli ma ona kolor fioletowy i jest przekreślona oznacza to, że nie jesteś połączony z nadajnikiem. Jeżeli ma ona kolor czerwony, żółty lub zielony oznacza to, że jesteś połączony z nadajnikiem. Jeżeli w dalszym ciągu nie masz dostępu do internetu, sprawdź czy jesteś podłączony z właściwym nadajnikiem. Jak podłączyć się do nadajnika opisano tutaj: Konfiguracja karty radiowej Ralink.

Sprawdź czy włączona jest karta sieciowa lub radiowa i czy poprawnie zainstalowałeś sterowniki
Jeżeli w twoim komputerze zainstalowano kartę radiową Ralink, na pasku zadań, obok zegara, widoczna jest ikonka w postaci litery R. Jeżeli ma ona kolor czarny i jest przekreślona oznacza to, że twoja karta została wyłączona lub niepoprawnie zainstalowana. Aby włączyć kartę sieciową lub radiową należy przejść do punktu 2 na stronie Konfiguracja TCP/IP w Windows 2000/XP/Vista. Tym razem nie wybieramy pozycji Właściwości, lecz pozycję Włącz.

Sprawdź adresy serwerów DNS
Jeżeli awaria polega na tym, że jedne strony otwierają się a inne nie, lub żadna strona nie otwiera się a działa Gadu-Gadu, należy dokładnie sprawdzić adresy serwerów DNS. Gdy adresy są wpisane prawidłowo, należy na pasku zadań kliknąć przycisk Start, następnie wybrać pozycję Uruchom..., w okienku które się pojawiło, należy wpisać ipconfig /flushdns  i nacisnąć klawisz Enter.

Konflikt adresów IP
Gdy ujrzysz komunikat o konflikcie adresów IP z innym urządzeniem w sieci, należy: na pasku zadań klinąć przycisk Start, następnie wybrać pozycję Uruchom..., w okienku które się pojawiło wpisać eventvwr i nacisnąć klawisz Enter. W oknie które się pojawiło, należy klinąć pozycję System. Po lewej stronie ukaże się lista różnych zdarzeń. Jedno z ostatnich, to właśnie zarejestrowany konflikt adresów IP. Należy odszukać wpis rozpoczynający się od białego krzyżyka na czerwonym tle i z napisem Błąd. Wpisy, którego źródło to Tcpip, zawierają informacje o adresie IP i adresie fizycznym urządzenia, ktore spowodowało konflikt. Należy spisać je i podać podczas rozmowy z BOA.

Jak sprawdzić swój adres fizyczny (MAC)
Na pasku zadań klinąć przycisk Start, następnie wybrać pozycję Uruchom..., w okienku które się pojawiło wpisać cmd i nacisnąć klawisz Enter. Następnie w czarnym oknie wpisać ipconfig /all. W tym momencie, pojawią się szczegółowe informacje dla każdego z zainstalowanych interfejsów sieciowych w systemie. Na liście należy odnaleźć wpis dotyczący interfejsu sieciowego, przez który dostarczany jest internet. W pozycji Adres fizyczny podany jest właśnie adres MAC urządzenia. Należy go podać na każde rządanie naszego pracownika.

Sprawdź ustawienia swojej zapory sieciowej - firewalla
Jeżeli używasz zapory sieciowej - firewalla - może się zdarzyć, że oprogramowanie zapory zablokowało wszelki ruch przychodzący i wychodzący w oprogramowaniu, którego używasz. Może to być przeglądarka, komunikator, klient poczty, klient ftp itd. Może więc zaistnieć taka sytuacja, w której pomimo braku wyświetlania się stron w przeglądarce, nadal masz całkowicie sprawne połączenie z internetem.

Sprawdź komputer oprogramowaniem antywirusowym
Częstą przyczyną awari sieci (brak połączenia z internetem), są wirusy, robaki, trojany, które to mogą zainfekować pliki wymagane podczas korzystania z sieci, zablokować porty z których korzysta przeglądarka, lub nawet całkowicie zablokować ruch wychodzący i przychodzący.

Sprawdź pliki systemowe
Możliwą przyczyną braku dostępu do internetu mogą być uszkodzone pliki systemowe. Jeżeli używany przez Ciebie system operacyjny to Windows 2000 lub Windows XP, możesz sprawdzić i jednocześnie naprawić uszkodzone pliki systemowe w następujący sposób: umieść płytę instalacyjną swojego systemu operacyjnego w napedzie CD/DVD, zamknij okienko które się pojawiło, kliknij przycisk Start, nastepnie wybierz polecenie Uruchom..., wpisz sfc /scannow i wciśnij klawisz Enter. Pojawi się okno z paskiem postępu informujące o stanie sprawdzania plików systemowych. Może to potrwać kilkanaście minut.

Sprawdź diodę na swojej karcie sieciowej
Jeżeli dioda się nie świeci (zielona lub czerwona lampka na karcie, przy gniazdku, do którego podłącza się przewód sieciowy) oznacza to uszkodzenie i/lub brak połączenia przewodu sieciowego z Twoją kartą sieciową, wyłączoną kartę lub też, w najmniej prawdopodobnym przypadku, uszkodzenie samej karty sieciowej.

Problemy z transferem
Jeżeli uzyskiwane przec Ciebie transfery nie są adekwatne do wykupionego abonamentu, sprawdź swoja prędkość na stronie SpeedTest, lub ściagając jeden z kilku plików ze strony GTS Internet Partners. Wyniki osiąganych transferów otrzymane z innych serwisów oferujących sprawdzanie prędkości ( np.: numion.com, dsl.cz ) - nie są przez nas akceptowane. Pamiętaj aby wyłączyć oprogramowanie, które może w tym samym czasie pobierać dane z sieci.